tirsdag den 15. oktober 2013

Istanbul tirsdag

I dag skulle jeg bestemme og her er mine noter til dagen. Det blev så lavet helt om da det viste dig at være helligdag og kun den blå moské var åben. Desuden gik det ikke efter planen da vi forsøgte at få billetter til basketkamp. Kontor lukket men ikke i følge venlige tyrkere som bestemt mente kontoret åbnede.... Kl 10... Kl 13...... Det gjorde det ikke!


Over Galata broen gik vi et par gange. Skønt fiskerliv og fantastisk udsigt over Gyldne Horn.


Farver frugt og fed fyr!


Er hun ikke for skøn. Jeg måtte bare købe granatæblejuice af hende.


Der var faktisk stille i nogle gader. Folk tilbragte formiddagen i familierne fik vi fortalt og kun nogle få forretninger åbne. Kl 13 lidt flere...


I den Blå Moské var dette skilt. Det var umuligt at billedliggøre dette væld af mosaikker i blå nuancer.


Gade med juice ved attraktionerne.


Dagens højdepunkt: Evelines kogeskole. Helt fantastisk. Høj standard, sans for gode detaljer, smukke velsmagende retter. Gode mennesker, mega hyggeligt. Og jeg lover jer, Jeppe og jeg jeg kan skære en aubergine....


De to er fra Australien!


De to er fra Danmark og vi har lavet fyldte auberginer.


Her sidder kogeskolen og nyder den hjemmegjorte fantastiske mad. 5 små velsmagende retter og skøn tyrkisk vin.



Kok 2 viser os den rigtige måde at lave tyrkisk kaffe!




Eveline og Jeppe.


På vejen hjem gennem byen ser den Blå moské mere magisk ud.


Og så er der fodbold på alle skærme i caféer.


Godnat. Skøn dag.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar