onsdag den 29. august 2012

Gå alene

I dag ventede jeg til klokken var otte med at gå. Lisbeth pg jeg havde aftalt at gå dagen alene. Det skulle prøves !


Ca 30 km ventede. Det tager lige så lang tid som en almindelig arbejdsdag hjemme. Her bare med frisk luft og bevægelse... For lige at nævne et par forskelle.


Vi bevæger os nu igen i et vinområde. Smukke vinmarker i bjergene!



I Ponferrada stod denne meget velbevarede ridderborg.








Og sørme om ikke en korsridder smuttede forbi!!


Man kan godt tale om at vi spiser os gennem Caminoen. Jeg viser lige nogle håndfulde i dag.


Og så bliver jeg nødt til at komme med en enkel klagesang. Folk er nogle grisebasser og skulle lige ulejlige sig med en lille plastikpose til tissepapiret! Husk det hvis du vil gå turen!








En kaffepause uden pilgrim2 !


Jeg tog også en tur på bodega alene. Det var ligesom det området kunne byde på i dag. Bodega betyder der hvor vinen tappes på flasker.






Så kom jeg forbi et heldigvis mindre område som havde været j brand. Det røg stadig !


I en lille by var der dejlige små forretninger med brød og grønt og nødder!


Og her en meget charmerende Bodega, men jeg sprang vinen over denne gang... Tænkte det var bedst for benene!





Skønne mandler!



Kartofler uden mand! Ofte sidder en gammel mand og ordner dem!


Ved vinmarkerne denne dag var der fin skiltning om druens og vingårdens navn.


Nok den største skiltning indtil nu.


Her går jeg ind i byen Villafranca del Bierzo. Jeg glæder mig til at se pilgrim 2 igen. Og jeg fik en Dronningemodtagelse. Vi havde rundet 600 km i dag. Det var Lisbeths tur til at markere dette.
Jeg nåede lige ind på refugiet. Der var ikke flere pladser siger den ene. My friend is here, siger jeg... Ohh... Så skal du bare gå ovenpå.


Der venter min gode vandringsven med ost, oliven, sardiner, kiks og en øl. Og jeg bliver sat i denne fodmassagestol! Så hænger vi ud i lædersofa og snakker om dagen. Super hyggeligt!


Vi er trætte efter dagen og sluttede med et glas vin på vinotheca...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar